Nieuw Zeeland, Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wouter en Simone - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland, Noordereiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Wouter en Simone - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland, Noordereiland

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Simone

10 April 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Na afscheid te nemen van iedereen, vertrokken wij stipt 12:00u vanuit Schiphol richting Kuala Lumpur. Een 12 uur durende vlucht, welke goed is verlopen. Heerlijke maaltijden aan boord werden verzorgd door de stewardessen in tafelkleden.Wouter kreeg het gevoel alsof we bij de Japanner aan de bakplaat gingen eten. Maarja, dat krijg je als je met Malaysia Airlines vliegt... Vervolgens in Kuala Lumpur 2,5uur gewacht op de volgende vlucht. Deze verliep iets minder soepeltjes. Aziatische stiptheid (minimaal 30 minuten vertraging), veel turbulentie en een mengelmoes van luidruchtige mensen. Al met al zijn wij na onze 10 uur durende vlucht veilig aangekomen op het vertrekpunt van onze geweldige reis: Auckland. Backpacks opgewacht en door naar het hotel. Slapen.... voor zover dat kon. Van 3 verschillende tijdzones raak je biologische klok toch iets van slag.

Dag 1: dagje Auckland
Na de lange, slopende vluchten hebben we een rustige dag ingepland. Even bijkomen en kijken in hoeverre we last hebben van een jetlag. Even wennen, aangezien het het hier 10 uur later is. We hebben een heerlijke stadwandeling gemaakt door het centrum van Auckland. Parken, Queen Street en uiteraard de befaamde SkyTower bezocht. Deze 328 meter hoge toren is niet te missen en geeft een geweldig uitzicht over Auckland en bijbehorende eilanden.

Dag 2: Camper pick-up&Hobbiton
Vroeg uit de veren, want vandaag gaat het echt gebeuren: de CAMPERreis. Hop, hop, de taxi in en door naar de hele andere kant van Auckland. Na enige uitleg kregen wij de sleutel overhandigd. WAUW, wat een bakbeest. Wij dachten aan zo'n oud busje en niet aan een gloednieuwe campervan met pas 16.000km op de teller. Super luxe!! Omdat wij maar korte tijd in Nieuw-Zeeland gepland hebben, gelijk door naar bezichtigingsplaats nr. 1: Hobbiton. Om tussendoor nog een beetje te genieten van het land, hebben we een speciale kustroute genomen. Ontzettend mooi!! Genieten. Voor de leken onder ons: Hobbiton is dé hometown van de Lord of the Rings/the Hobbit films (the Shire/de Gouw). Hier een gave rondleiding gehad door de gehele filmset (foto's volgen nog). Als afsluiting een echt 'hobbitbiertje' in 'the Green Dragon' gedronken. Deze worden speciaal voor Hobbiton gebrouwen en zijn nergens anders ter wereld te verkrijgen, althans, zeggen ze. Ook Wouter, onze grootste bierfanaat (not) heeft zich aan een heerlijke appelcider en amber ale gewaagd. Zowaar onze eigen Speciaalbieravond gehad :). Vervolgens doorgereden naar onze volgende stop in Rotorua, waar wij onze eerste overnachting gepland hadden. Aangekomen op één van de vele campings onze potten, pannen en beste kookkunsten te voorschijn getoverd en konden we in de gezamenlijke campingkeuken gaan staan shinen. Best gezellig zo, met z'n allen koken, eten en afwassen. Daar kunnen wij wel aan wennen. Een kleine tegenvaller: Simone heeft al kennisgemaakt met de dikke, zwarte Nieuw Zeelandse spinnen.. IIIEEEHW!

Dag 3: Rotorua -Wellington
De regio Rotorua staat bekend om zijn thermische gebieden, dus veel geisers, kraters en zwavelstank... Aan ons om hier ook eens een kijkje nemen. Vroeg op, ontbijten, douchen en weg zal je denken. Nee, eerst nog een lekker warm voetenbadje nemen op het Hot Water Beach, waar we met onze camper aan stonden. Dit houdt in: op het strand een kuil graven totdat deze vol loopt met water uit de grond. Dit is warm, heel warm. Spectaculair joh! Na het voetenbadje, door naar Wai-o-Tapu, één van de grootste en bekendste geothermische parken. Hier een optreden gezien van de Lady Knox Geyser. Vroeger, toen ze poep nog met een lange oe schreven, heeft hier per ongeluk iemand een zeepje in laten vallen en toen kwam men erachter dat de geyser warm water omhoog spoot (zie foto's). Hier hebben ze nu een mooie attractie van gemaakt. Verder ook nog een wandeling gemaakt door het bijbehorende park, waar wij regelmatig onze neus dicht geknepen hebben door de grote hoeveelheden rotte eierenlucht (ook wel: zwavelgas). Verder heel bijzonder om te zien!
Toen: een lange autorit door naar het zuidpunt van het Noordereiland, Wellington (hoofdstad van Nieuw Zeeland). Een trip van ongeveer 400 km. Tussendoor nog een stop bij de Huka Falls gemaakt. Spectaculair om te zien, wat een geweld! Ook nog een poging gedaan om de 3 vulkanen van het Tongariro National Park te bezichtigen. Helaas kwamen we er te laat achter dat we langs de andere kant van de berg moesten rijden, dus veel meer dan in de verte bezichtigen en een goede gok nemen was het niet. Helaas, maar genoeg om nog te zien gedurende onze trip (volgende keer beter zullen we maar zeggen ;) ).
Deze dag was al weer de laatste dag op het Noordereiland, morgenvroeg pakken wij de Ferry naar het zuidereiland.

Tot zover ons verslag.

P.S. Rik, wij hopen dat dit niet te lang voor je is! ;)
P.P.S. Anders heb je toch pech.....

Weltrusten!!!

• 10 April 2015 - 13:15

Brigit:

Hey lucky bastards

• 10 April 2015 - 16:27

Anneke Harmsen:

Haha, voor Rik misschien wel, maar voor ons kan t niet lang genoeg zijn. Heerlijk om t mee beleven. En lang leve de Skype!!!! geniet ze. xxxxx

• 10 April 2015 - 16:48

Anita:

jullie hebben inderdaad al heel wat gezien, op een korte tijd.
    Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag!

• 10 April 2015 - 18:43

Bro:

Wat een lel van een tekst zeg. En dan wordt er niks gedaan met de opbouwende kritiek (bulletpoints zijn niet voor niks uitgevonden).

Dat Botero bier gedronken heeft zal de meest unieke ervaring tot dusver zijn lijkt me.
    En 2 foto's is echt te karig. Liever een behang vol foto's en een beetje tekst.

Voorderest een topverslag! Op naar deel 3!

Kusjes!

• 10 April 2015 - 22:01

Leine:

Hé lieverds,
    Hartstikke fijn/leuk om te lezen hoe het daar met jullie gaat. Voor mij gaat er weer een wereld open ;-)
    Zo leer je nog een s wat bij.

Er staat wel een foutje op jullie camper... er staat Britz in plaats van Blitz!!!!! Beetje jammer...
    Tot het volgende leesplezier!!!
    Knuffel en x

• 12 April 2015 - 19:20

Maran:

Klinkt allemaal geweldig daar jongens en idd een super camperbus. Xx