Het aftellen is begonnen..... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wouter en Simone - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen..... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Wouter en Simone - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen.....

Blijf op de hoogte en volg Wouter en Simone

24 Maart 2015 | Nederland, Breda

'Nog 13 dagen voor vertrek' staat groot vermeld op het beeldscherm van de computer. Wat vliegt de tijd voorbij. Een langverwachte droom die eindelijk uit gaat komen... vorig jaar zomer ontstaan in een Australisch eetcafé aan de Grote Markt in Breda. Vanaf die tijd zijn vele boeken en sites doorgelezen (nou ja, Simone leest en Wouter bekijkt de plaatjes ;) ). Waar moeten we naartoe en hoe gaan we het vormgeven. Een idee van 4 weken East Coast Australia is uitgewerkt en uitgerekt naar een rondreis van bijna 8 weken door Nieuw Zeeland en Australië. Alle omstandigheden zagen er gunstig uit en uiteindelijk zijn de vliegtickets dan geboekt! Laat het invullen van de reis maar beginnen. Van alle kanten kwamen reistips en adviezen over plaatsen welke een bezoekje waard waren, ontzettend fijn. We hebben immers maar 8 weken de tijd, waar sommige mensen 6 maanden over doen.. Keuzes maken, keuzes maken.. Uiteindelijk hebben we een reis samengesteld met de route die we willen gaan rijden. Rijden, juist, goed gelezen... In beide landen gaan wij ons vervoeren per camper. En niet zomaar een camper.. een omgebouwd busje als camper. Je kent het wel, oude Volkswagenbusjes (om maar een naam te noemen), welke omgebouwd worden door er een simpel bed en minikeukentje in te plaatsen. Super vet dus!!! Op deze manier zijn wij geheel vrij om te gaan en te staan waar wij willen.

Om een beetje in contact te kunnen blijven, ondanks dat we aan de andere kant van de wereld zitten, kopen wij daar een sim kaart. Stukken goedkoper in vergelijking met ons Nederlands telefoonabonnementje. Momenteel is het in Nieuw Zeeland 12 uur later en in Australië 10 uur later, dus wel even timen, mocht je willen bellen ;). Deze tijden veranderen binnenkort weer met het switchen van winter- naar zomertijd.

Ons reisschema gaat er de komende 2 maanden als volgt uitzien:
6 april Vertrek
9 april - 19 april Rondreis door Nieuw Zeeland per camper
21 april - 25 april Trip van Melbourne naar Adelaide per auto
26/27 april Treinreis naar Alice Springs met 'The Ghan' het loont de moeite om deze trein even op te zoeken via Google)
2 mei - 27 mei Trip van Cairns naar Sydney per camper
28 mei Terugreis

Wij gaan proberen om regelmatig een reisverslag te plaatsen op deze site, zodat jullie op de hoogte kunnen blijven van al onze avonturen!

• 24 Maart 2015 - 15:47

Linda:

jaaa! Super leuk!
    Als ik dat zo allemaal lees wordt het echt een fantastische reis!
    Geniet er van, van begin tot eind!
    Dikke kus linda

• 24 Maart 2015 - 18:41

Emmy:

Super gave reis zal t gaan worden! Ga jullie zeker volgen hier...!! Xx

• 24 Maart 2015 - 21:33

Anneke:

dat wordt genieten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 31 Maart 2015 - 21:23

Jannie Nelisse:

Super ! Veel plezier, misschien krijg ik wel een verslag van jullie.
    Gr. Jannie

• 09 April 2015 - 10:55

Bro:

Waar blijft het volgende verslag!!!!????